Support

Hoe zet je een LinkedIn bedrijfspagina op?

Inhoud

Een zakelijke LinkedIn-pagina is een belangrijk onderdeel van jouw online aanwezigheid als werkgever. Zeker als jij je op midden- en hoogopgeleiden richt. Je kunt jouw doelgroep via LinkedIn uitstekend informeren over je bedrijfsontwikkelingen, nieuwe producten, vacatures en meer.

Met een bedrijfsaccount heb je het grote voordeel dat je contactgegevens kunt toevoegen, statistieken kunt bekijken en je ziet ook de activiteiten van jouw volgers. Daarnaast kun je met jouw LinkedIn advertentie account, die je kunt koppelen met jouw bedrijfsaccount, adverteren richting jouw afgebakende doelgroep.

Hieronder staat stap voor stap beschreven hoe jij als recruiter of HR-medewerker zonder kennis op simpele wijze een LinkedIn bedrijfspagina maakt

Een LinkedIn bedrijfspagina opzetten in 5 stappen

Het aanmaken van een bedrijfspagina op LinkedIn gaat eenvoudig in vijf stappen:

Stap 1: LinkedIn bedrijfsaccount aanmaken

Om een bedrijfspagina op LinkedIn aan te maken, is er minimaal één administrator noodzakelijk. Daarom is het verplicht dat jij als recruiter (of iemand anders) een persoonlijk LinkedIn account hebt. Mocht je dat nog niet hebben, dan kun je hier snel een persoonlijk account aanmaken. Je persoonlijke gegevens zijn verder niet te zien op de bedrijfspagina.

Om een bedrijfspagina aan te maken klik je rechtsboven op het pictogram “Werk”. Er klapt aan de rechterkant vervolgens een menu uit, waar je onderaan klikt op “Bedrijfspagina maken”.
Op het vervolgscherm dien je jouw soort bedrijf te selecteren. Je kunt kiezen uit een “Klein bedrijf”, een “Gemiddeld of groot bedrijf” of een “Onderwijsinstelling”, maar je kunt ook kiezen voor een “Showcasepagina”. Selecteer het type bedrijf dat je bent.

Vervolgens kun je jouw pagina-identiteit aanmaken. Hier wordt gevraagd naar de naam van je bedrijf, de url van je website, de bedrijfstak, bedrijfsgrootte en het soort bedrijf. Vervolgens kun je jouw logo uploaden en een slogan toevoegen.

Tenslotte dien je onderaan het selectievakje aan te vinken om te bevestigen dat je gemachtigd bent om deze pagina aan te maken. Klik op “Pagina maken” en je Bedrijfspagina is aangemaakt.

Stap 2: Bouw je pagina op

Nu kun je starten met het bouwen van je LinkedIn pagina. Klik op “Bouw uw pagina op” en je ziet precies welke onderdelen nog ontbreken.

Voltooide pagina’s krijgen over het algemeen meer bezoekers dus is het belangrijk om een zo compleet mogelijk beeld te geven van jou als werkgever. Vul daarom alle informatie zo gedetailleerd mogelijk in: bedrijfstak, bedrijfsgrootte, url, beschrijving, logo, locatie, aangepaste knop, Uw eerste bijdrage en Hashtags.

Wanneer je alle velden bij stap 1 hebt ingevuld, dan zijn de meeste velden al ingevuld. In dit geval ontbreken alleen Beschrijving, Locatie, Hashtags, aangepaste knop en Uw eerste bijdrage:

  • Beschrijving: Maak een aansprekende beschrijving van jouw bedrijf als werkgever. Enthousiasmeer en spreek je doelgroep aan.
  • Locatie: Vul je adres in zodat bezoekers weten waar jij je bevindt. Heb je meer locaties? Vul dan alle locaties in.
  • Hashtags: Voeg een of meerdere relevante hashtags toe om aan te geven waar je in geïnteresseerd bent zodat jouw berichten ook worden getoond aan jouw doelgroep.
  • Aangepaste knop: Selecteer de call-to-action die bij jouw bedrijf past. Vaak is dit “Neem contact op”.

Tenslotte kun je nog een Coverfoto uploaden en je wordt aangeraden om dit ook echt te doen. Selecteer altijd een beeld dat goed bij jou als werkgever past en potentiële kandidaten enthousiasmeert.

Stap 3: Andere auteurs toevoegen

Het is waarschijnlijk, zeker in een grotere organisatie, dat meerdere personen content publiceren op de LinkedIn bedrijfspagina. Dat hoeft natuurlijk niet alleen de recruitmentafdeling te zijn, maar dat kan ook sales & marketing zijn, de productontwikkelingsafdeling voor nieuwe innovaties of de financiële afdeling met het publiceren van het jaarverslag.

Indien meerdere mensen publiceren op dezelfde pagina, dan is het van groot belang om goede onderlinge afspraken te maken hierover. Zo vormt de pagina tenminste één geheel. Je kunt ook externe partijen machtigen om op de pagina te publiceren, zodat je er zelf geen omkijken naar hebt en wordt je pagina op professionele wijze beheerd.

Wanneer je iemand wilt toevoegen, klik dan rechts bovenaan de pagina op “Tools voor beheerders” en dan op “Beheerders beheren”. Vervolgens vind je een overzicht van alle huidige beheerders en door op de button “Beheerder toevoegen” kun je iemand toevoegen en de benodigde rechten geven. Deze persoon wordt vervolgens geïnformeerd dat hij of zij ook rechten heeft voor het publiceren op de desbetreffende pagina.

Stap 4: Je eerste bijdrage

Wanneer je klikt op het invulveld “Begin met het schrijven van een bijdrage” dan verschijnt het volgende pop-up scherm:

Schrijf een interessante tekst en selecteer een leuke afbeelding. Ook hier kun je kiezen voor hashtags om je bericht in meerdere groepen te tonen waardoor je in een keer nog meer exposure krijgt.

Ook kun je een gratis vacature aanmaken door te klikken op “Laat weten dat u op zoek bent…”. Je kunt hierbij eventueel voor een betaalde versie kiezen om nog meer exposure te krijgen.

Stap 5: Starten met adverteren

Om te adverteren op LinkedIn zul je moeten beschikken over een advertentie account. Om hier een start mee te maken klik je rechtsboven op “Adverteren” en vervolgens op “Account aanmaken”. Je volgt de installatiewizard om je advertentieaccount aan te maken.

Ben je benieuwd hoe je met LinkedIn jouw recruitment marketing doelstellingen kunt behalen? Neem dan contact op met Recruitment Marketeer via contact@recruitmentmarketeer.nl of
+31 (0)103071058. We leggen je graag uit wat LinkedIn voor jou kan betekenen.

Share on facebook
Share on linkedin

Gerelateerde berichten

Support

Hoe zet je een Instagram bedrijfspagina op?

Een Instagram account mag uiteraard niet ontbreken wanneer jij je als bedrijf richt op potentiële kandidaten....
Support

Hoe zet je een Facebook bedrijfspagina op?

Facebook is een belangrijk medium binnen nagenoeg elke wervingscampagne. Om recruitment marketing gedegen op te pakken,...